Komentáře

1 worion wory worion wory | E-mail | 11. prosince 2016 v 19:03 | Reagovat

Ty jses uplne mimo kdyz s tim souhlasis,je to jeden z dalsich utoku na svobodu!!! Jestli nekdo chce mit zaplivany pajzl zahuleny tak ze neni na metr videt tak je to jeho vec,stejne tak jako je tvoje vec jesti do takoveho podniku vstoupis nebo ne. A jakykoliv system, ktery chce takhke diktovat, je totalitni. Zavolas na nekoho fizli az si zapali ve svy hospode u piva??? Kam to povede ???

2 Smoochie Smoochie | 11. prosince 2016 v 19:10 | Reagovat

Já už se docela těším, až to bude platit plošně. Vlastně už ani nechodím do podniků, kde se kouří. A nemám dojem, že by ty, které to zakázaly, přišly o zákazníky.
Zajímalo by mě, jak to dopadne s čajovnama. Ty jsou taky zahrnuté v zákazu kouření s vodnicema? Doby, kdy jsme dávali vodnici třikrát týdně jsou pryč a už dlouho se mi na ní na poličce práší...  Navíc mi to už taky dlouho nedělá dobře.

3 Cuzan Cuzan | Web | 12. prosince 2016 v 18:35 | Reagovat

[1]: Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Víc ti k tomu asi nepovím. Mně se tady v tý totalitě, kde můžu chodit kam chci, protože tam budu moct dýchat, bude žít asi fajn.

[2]: Tak to máme podobně, já už tam také nechodím, pokud nejdu třeba na koncert, kde to neovlivním. A tam kde za to stojí o zákazníky nepřijdou.
Čajovny jsou mimo ten zákaz, dobře, žes mi to připomněla, doplnila jsem to do článku, páč mě to taky točí.

4 Eliss Eliss | Web | 11. ledna 2017 v 12:12 | Reagovat

Já jsem kdysi kouřila z frajerství ale brzy jsem se na to vykašlala. Ani mi to nechutnalo. Můj přítel kouří v bytě a je to pro mě peklo...

5 Avilan Avilan | Web | 11. ledna 2017 v 12:39 | Reagovat

Nevím, podle mě je tohle zrovna jedna z těch věcí, kterou by si měl určovat majitel podniku. Doteď mi vyhovovalo, že když jsme se s přítelem chtěli jít najíst, šli jsme do nekuřácké restaurace a když jsme chtěli jít s partou pokecat nad půllitrem, šli jsme do kuřácké hospůdky. Jako nekuřačku mi je to fuk z toho důvodu, že mě to nijak neomezuje, ale chápu lidi, kteří si nad pivečkem chtějí při pokecu s kamarády zapálit. A co se pasivního kouření týče. V okolí je tolik škodlivých látek, že kdybychom se měli všemu vyhýbat, budeme žít jenom ve vzduchové bublině a vstřebávat čistě živiny.

6 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 12:43 | Reagovat

A nedá se to vzít i opačně? Slzy chudáků omezovaných nekuřáků everywhere...
Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Ehm. I tak můžeš chodit, kam chceš, mě jde zase o to, že já nebudu moct chodit, kam chci. Mě to v tý totalitě, kde je jedna skupina ze dvou ve při privilegovaná, bude pěkně srát. Nikdo tě do čistě kuřáckých podniků necpe.
Model hospody/kavárny/baru kuřácká x nekuřácká část byl ideální, nechápu hovada, co mají něco proti. Každý byl spokojený a nikomu nic nevadilo. V době obědů prakticky neseženeš restauraci, ve které by se dalo kouřit. Koncerty v jinak kuřáckých prostorách většinou bejvaj na dobu koncertu nekuřácký. Divadelní kavárny na dobu představení to samé. Nechápu, na co si kdo furt stěžuje, to už je opravdu učebnicový fňukání.
Zákon v tomhle znění je doslovné potlačování svobody, nejenom podnikání, ale i způsobu života. Mimochodem, víš jak to dopadne? Kouřit se bude dál, jen z většina kaváren a barů budou soukromé kluby, jednoho podnikatele, který se právě bál plošného zákazu kouření a udělal ze svého podniku soukromý klub (dřív než se o zákonu vědělo), znám. Ostatní budou následovat, nebo zkrachují.
A ty další věci, co jsou v tom zákonu, už jsou nemocné úplně, stejně jako jeho základ.

7 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 11. ledna 2017 v 12:46 | Reagovat

Nezažila jsem koncert, vernisáž či divadelní představení, na nichž by se kouřilo. Neb o případné přestávce, pro nás kuřáky, lze zůstat na místě nekouřivém.
Co se hospod - míním veškerá restaurační zařízení tohoto druhu - tak v době oběda se tam nesmělo kouřit už někdy před 35 lety. A jestli si majitel myslí, že bude líp v "kuřárně", nechˇˇt má možnost mít kuřáckou hospodu.

8 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 11. ledna 2017 v 12:49 | Reagovat

[6]:Souhlasím, mám téměř totožný názor.

9 Avilan Avilan | Web | 11. ledna 2017 v 12:52 | Reagovat

Jo, za chvíli to tu bude samý soukromý klub a odpůrci nekuřáckých podniků stejně utřou. Aneb lidi vždycky nějakou skulinku najdou.

10 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 12:56 | Reagovat

[8]: Jo a ještě k ochraně zdraví zaměstnance...po hospodách a barech tak nějak žiju. A neznam podnik s rozdělením kuřácký x nekuřácký, kde by byl bar (kde se většinou nalézají zaměstnanci) v kuřácké části. To, že jde člověk do kuřácké místnosti jednou za patnáct minut přinést pivo, odnést prázdný skleničky, to opravdu nikomu raka neudělá, heh.

11 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 11. ledna 2017 v 13:00 | Reagovat

[10]:Já bych k tomu přihodila ochranu zdraví OBČANA - co na Mostecku, nebo na Ostravsku, anebo kdekoliv jinde - dýchá ještě větší sajrajt, než v hospodě, do níž koneckonců chodit nemusí.

12 Dominátor Dominátor | 11. ledna 2017 v 13:09 | Reagovat

klidně to podpořte ale počítejte s tím že lidé pak nebudou chtít do hospod a restaurací chodit.

13 A. A. | Web | 11. ledna 2017 v 14:05 | Reagovat

[10]: Taky se v téhle oblasti pohybuji, dokonce tam pracuji. Spodní patro restaurace je kuřácká část, horní nekuřácká. Obě dvě části jsou spojeny jen jedněmi schody.

Z pohledu kuřáka je to skvělé - může si kouřit dál a kdo chce, jde si do nekuřácké části, tam přece ten smrad není, když ho to tak otravuje. Z pohledu nekuřáka a člověka, kterému z toho kouře slzí oči a je mu špatně, už to tak skvělé není. I když projdu po těch schodech jen 2x za den - do práce a z práce, smrdím jako popelník, z vlasů to vymývám na dvakrát a oblečení jde do pračky. Kuřáci to na svém oblečení skoro necítí a nevnímají, protože v tom žijí a myslí si, že to necítí ani ostatní, ale to je omyl. Nedejbože, když tam jdu vícekrát s jídlem, to je pak úplný děs. Zdi jsou kouřem nasáklé, kuřáci si chodí zaplatit to jídlo nahoru, i když jsou celou dobu ve spodním patře, kouř se nahoru prostě stejně nějak dostane.

Spousta kuřáků se ohání tím, že je to omezování jejich svobody, že je to proti nim a že je to špatně. Podávat alkohol lidem pod 18 let je také zakázané, také bychom to mohli brát jako omezování svobody toho člověka. Jenže proč je to zakázané? Protože je to něco, co tělu škodí. Má to svůj důvod. A v případě kouření daný člověk neškodí jen sobě, ale i ostatním.

A pokud si myslíte, že nekuřákovi pobyt vedle kuřáka neškodí, jste na omylu. Bohužel znám případy toho, kdy kuřák kouřením ublížil více tělu toho druhého, než svému.

14 sdfgsdf sdfgsdf | 11. ledna 2017 v 14:09 | Reagovat

"Čili novelu zákona o ochraně veřejného zdraví vítám. " - jaký čili, doprdele? Já nemám rád hiphop, měl bych ČILI vítat, když ho budou chtát politici zakázat? Ne, protože netrpím nemocí zvanou kokotismus.

Tvoje potřeba chodit na různé akce neznamená automaticky nárok na to, že ty akce se ti musí přispůbovat - to chápeš úplně blbě.

"Samozřejmě by bylo krásné, kdybychom se na těch věcech dokázali domluvit a nepotřebovali bychom zákony." - však taky zákony nepotřebujeme.

" Navíc si nemyslím, že onu domluvu lze vést čistě racionálně, protože do ní často vstupují jiné také velmi racionální bytosti jako například Tabáková Lobby." - nebo militantní antikuřáci.

"nejmenuje se to protikuřácký zákon" - argumentace jak noha tpč. Eufemismus, který tomu dali tvůrci je prostě pro mě hafo důležitěj tvl.

Dovol mi vysvětlit, proč jsi úplně vypatlaná. Ty NEMUSÍŠ chodit do hospod, kaváren etc. Nikdo tě k tomu NENUTÍ násilím. Pokud se ti nelíbí, že hospoda je kuřácká, MÁŠ PLNÉ PRÁVO DO NÍ NEJÍT. A můžeš jít třeba do té, co je nekuřácká. To, jestli se v hospodě může nebo nemůže kouřit by eticky a morálně mělo být NA MAJITELI HOSPODY. Stejně jako je na tobě, jaký obraz si pověsiš ty doma na zeď. To, že to stát prohlásil za veřejný prostor z toho VEŘEJNÝ PROSTOR reálně nedělá. Stejně jako když stát prohlásí, že nebe je žlutý, furt bude modrý.

To, že v okolí nemáš nekuřácké restaurace/hospody neznamená, že máš automaticky nárok na to, aby ti je někdo poskytl. Stejně jako když máš někde na vesnici třeba dámské kadeřnictví, neznamená, že ti musí někdo poskytnout pánské a naopak.

Na trhu to funguje přesně takhle. Dojdeš do restaurace - nelíbí se ti tam, protože se tam kouří - můžeš jít ke konkurenci. Pokud jdeš ke konkurenci a najdeš mouchu v polívce, jdeš zase k jiné konkurenci. Pokud takovou konkurenci nemáš nezmaneá že ti JI NĚKDO MUSÍ ZAJISTIT A ŽE MÁŠ NA NI NĚJAKÝ MORÁLNÍ NÁROK.

Stejně jako když se mi nelíbí žádné hiphopové album neznamená, že mám nějaký morální nárok požadovat takové, co se mi líbit bude.

Pokud chceš svoje problémy řešit pomocí omezování druhých, tak JSI KOMUNISTICKÁ TOTALITNÍ SVINĚ.

A co se týče zdravý - pochopitelně tvé zdravý nikdo neomezuje, když ty DOBROVOLNĚ JDEŠ DO KUŘÁCKÉ RESUTAURACE. To je tvá volba, že jsi tam šla. Stejně jako je tvá volba, jestli si budeš kupovat sladkosti.

To je vše, uhoř v pekle, svině.

15 sdfgsdf sdfgsdf | 11. ledna 2017 v 14:12 | Reagovat

[13]: "Jenže proč je to zakázané? " - protože se tak rozhodli nějací vypatlanci v parlamentu

to, že je něco nezdravé neznamená ,že to musí být ilegální - je tvá volba, co děláš s tvým tělem...

16 Camelia Camelia | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 14:12 | Reagovat

[12]: Chceš mi říct, že nepůjdeš se najíst a budeš mít hlad, jen proto, že si dvě hodiny nemůžeš zapálit? :D Promiň, ale docela mě to pobavilo. Nic, proti tobě, samozřejmě. Asi každý máme trochu jiné priority :)

[6]: Samozřejmě, by to bylo ideální mít ty dvě části. Jenže ve většině hospod, alespoň těch, co znám já, to oddělení není tak výtečné, jak by asi být mělo, protože to dopadá tak, že jedna je více a jedna méně kuřácká.

Myslím, že je to otázka toho, co je větší zlo. Čistý vdzuch nikomu neškodí, ale nekuřákům je prostě po tom kouři špatně. Možná tak si dvě hodiny nezapálíte, což jako taky není žádný nesplnitelný termín, když už o tom mluvíme, ale pro nekuřáky jsou dvě hodiny v zakuřeném prostředí docela záhul. Ale to je jedno. Já osobně se stavím k tomu poztivně, asi nejspíš tak trochu ze sobeckých důvodů, ale stejně jsem pro.

17 sdfgsdf sdfgsdf | 11. ledna 2017 v 14:16 | Reagovat

[3]: "Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého." - ano a proto mi přestaňte vy nekuřáci cpát vaši totalitu, protože tady už vaše svoboda otravování končí a naráží na svobodu mou.

18 sdfgsdf sdfgsdf | 11. ledna 2017 v 14:17 | Reagovat

[3]: "Mně se tady v tý totalitě, kde můžu chodit kam chci, protože tam budu moct dýchat, bude žít asi fajn." - co takto zákon, podle kterýho ti bude moct každý vstoupit do domu a brát si tam libovolné věci a ty proti tomu nic nesmíš říct? Protože to bude fajn, když si pak "každý bude mít chodit, kam chce" ?

Máš zvrácený pohled na svobodu.

19 A. A. | Web | 11. ledna 2017 v 14:23 | Reagovat

K tomu odhadování, co pak půjde ten opilý člověk dělat nebo ne, to je těžko. Na každého působí alkohol jinak, někdo je mrtvý po dvou panácích, někdo po patnácti.

Když vidíte, že má ten člověk dost, už mu nenalijete. Zas tak blbé ty servírky nejsou a myslím, že každý aspoň trochu normální člověk to pozná a už mu víc nedá.
Jestli si máte vybrat mezi těma 30 korunama nebo tím, že vám ten dotyčný nezaplatí, poblije se nebo si něco udělá a vy to pak budete muset řešit, je vám těch 30 korun za pivo úplně jedno.
A nemusí být ani až v tak hrozném stavu.

Jenže, co když si dá někdo 2, 3 piva, vypadá a chová se absolutně v pohodě, ale následně sedne do auta a pak mu to nevyjde? To prostě ten hospodský nemůže uhlídat. To by mělo být na zodpovědnosti toho hosta - pokud řídím, tak si prostě nedám. Pokud jdu dělat něco důležitého, neopiju se předtím.

Myslím že každý člověk by měl mít dostatek soudnosti a sebereflexe na to, aby si pohlídal, kdy může a nemůže pít, nebo třeba kdy už je to na něj dost a neobviňovat pak servírku, že za to může ona. To je ubohé.

20 inspiracenauteku inspiracenauteku | Web | 11. ledna 2017 v 14:24 | Reagovat

[1]: Naprostej souhlas. A to nejsem kuřák.

21 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 14:31 | Reagovat

[13]: Bože, copak tohle neni fňukání? Mě taky smrdí oblečení přepálenym omastkem od hranolek, který nežeru a zvedá se mi z nich žaludek. Kvůli pár fňuknám se přece neuzákoní něco, co je naprosto pošahaný, když to lze řešit i jinak.
Ano, moralistické ohánění se chlastánim u děcek je věc, kterou miluju. Děcka nezajímá, že je to zakázaný, děcka chlastaj dál. Kuřáky nezajímá, že jim zakážou kouření v hospodách, protože je démonické a škodlivé, budou kouřit dál. Podnikatelé z hospod udělají soukromé kluby, kde se nebude moci třeba jenom démonicky kouřit, ale budou se tam moct dělat i další věci. Věčný nesmyslný zákazy nic neřeší. A když už chce být naše vláda tak strašně morální, proč se na drahej chlast nedávaj etikety s mrtvýma lidma (nejlépe pár týdnů potom, co je našli), kteří se uchlastali? S opuštěnýma dětma, jejichž rodiče chlastaj. S obětma násilí, který způsobil právě alkohol? Fotky autonehod, za který může chlast, nejlépe s pěkně vyteklym mozečkem okolo? Proč? Protože je to drahej chlast. A to je přece "luxusní záležitost," ne? Tomu by ty etikety s vyteklym mozkem neslušely. Když plošný píčování, tak pořádně!

[16]: Jestli chceš čistej vzduch, tak jeď do Amazonie. Ten tady ve smradlavý Evropě fakt neseženeš. Ohánět se u tohohle zdravim, když dejcháme stokrát větší svinstvo jenom když vyjdeme na ulici, je fakt zcestný. Prostě nefňukej, když na cestě na záchod ucejtíš na deset vteřin kouř. Když bylo boom s kuřáckýma x nekuřáckýma prostorama, spousta majitelů hospod investovala prachy do různých pičičand, jak od sebe ty dva prostory oddělit plus větrání a tak dále. K čemu jim to teď je? K ničemu...

22 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 14:32 | Reagovat

Jo a víte, jakej budeme dělat před hospodou bordel, když pujdeme ven vožralý na cígo? Toho řevu v takových jedenáct v noci? No, chraň Bůh obyvatele bytů nad hospodama...

23 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 11. ledna 2017 v 14:38 | Reagovat

[22]:
V další fázi zakážeme obyvatele nad hospodou, neasi?

24 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 14:41 | Reagovat

[23]: Ano, v další fázi bych teda preventivně provedla IV. pražskou defenestraci.

25 A. A. | Web | 11. ledna 2017 v 14:47 | Reagovat

[21]: Jediný, kdo se tu ohání a kope nohama, jsi ty.

Říkáš, že když nám kouření vadí, nemáme chodit do kuřáckých hospod. To beru, taky se tam snažím nechodit.

Tak pokud vadí tobě, že budou nekuřácké, tak si zůstaň doma a taky nikam nechoď. Nikdo tě přece nenutí tam chodit.

Nikdo nezakazuje kouření jako takové. Když chceš kouřit, tak si kuř, ale doma a neubližuj tím ostatním.

[22]: To jenom ukazuje vaši úroveň.

26 jsemmaamasmozkem jsemmaamasmozkem | Web | 11. ledna 2017 v 14:47 | Reagovat

Já jsem kuřačka, ale s tímhle souhlasím. Nepotřebuju odpalovat jednu od druhé, když někam vyrazím, spíš koukám po nekuřáckém prostoru kvůli synovi. Je fakt, že i když kouřím, nemám ráda ten zápach. Konečně si člověk bude moct sednout do nějakého podniku bez toho, aby pak smrděl jak načaganej popelník. Ono zase není takový problém se sebrat a dát si jedno venku a pak se vrátím dovnitř.

27 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 14:56 | Reagovat

[25]: Už zase nekuřácké slzy, nekuřácké slzy everywhere. Já totiž nikoho kouřit v hospodách nenutím. Mě vadí, když zákon zasahuje do takových píčovin, který by se vůbec nemuseli řešit. Vyndej si hlavu z prdele a podívej se na to ze širšího hlediska. Já navštěvuju oba druhy podniků, problém nastane, jakmile se kuřákům sebere volba, kam jít. Nehledě  na to, že od května bych opravdu nechtěla bydlet v domě, kde bývala kuřácká, nyní nekuřácká hospoda a místní vožralové mi řvou každých deset minut pod oknem, když jdou na cígo. Problém není v zákazu kouření, problém je v plošném zákazu kouření v podnicích, kterou patří soukromým podnikatelům. Jak jsem říkala případ s přepáleným olejem od řízků...zakážeme podávat řízky? Protože někteří lidé začnou fňukat, že jim od toho smrdí oblečení? A navíc...smažené přece také škodí zdraví.

[26]: Ano, jak už jsem říkala. Ať žije bordel před pajzlama na ulicích. A nekuřáckých mamakaváren je fakt hodně. Fakt hodně.

28 Avilan Avilan | Web | 11. ledna 2017 v 14:56 | Reagovat

[25]: Doma? A já abych pak co deset minut lítala zavírat okno na balkon, aby mi ten kouř nešel do bytu, že? Jo, jde o to, že to není zákaz kouření, jako takový. Tudíž argumenty typu "zdraví" jsou asi mimo místu. Kdo chce, ten kouřit bude a kdo to dýchat nechtěl, ten nešel do zakouřené hospody, ale do nekuřácké. Měl na výběr. A tak to bylo podle mě nejlepší. Kuřáci se nemuseli těšit, až vypadnou ven a zapálí si a naopak nekuřáci se nemuseli obávat o další zhoršení zdraví, když si vybrali místo podle sebe.
Teď místo v hospodě se bude kouřit před ní a zas budou nadávat akorát lidi, co bydlí blízko, že je tam v noci hluk a smrad z cigaret. A když budou lidi víc kouřit třeba doma, když bydlí v paneláku, tak co pak asi budou říkat maminky s miminama? Jednoduše si bude pro změnu stěžovat zase jiná skupina lidí na kuřáky, ale vůbec nic se tím nevyřeší.

29 RaTTvs. RaTTvs. | Web | 11. ledna 2017 v 15:57 | Reagovat

Nápad je to hezkej, zakázat kouření v hospodách, ale neohleduplnost lidí to stejně nevyřeší. Když jdu do hospody, aspoň se na to můžu psychicky připravit, že se celej večer nenadechnu. Víc mi vaděj kuřáci všude venku, v parku, před budovama, everywhere, tam se tomu nevyhnu. A tímhle zákonem se to ještě zhorší.
Takže já bych šla kompromisem a nahnala všechny kuřáky do ňákejch neprodyšně uzavřenejch kuřáren, ať se tam v klidu udusej.

Ovšem odpovědnost hospodskýho za to, jestli maj jeho štamgasti mozek, to je fakt dobrej vtip.

[1]: Omezování svobody? Svoboda neznamená: dělej si, co chceš. Tomu se říká anarchie, nepleť si pojmy. :D

30 D. V. Spudil D. V. Spudil | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 16:35 | Reagovat

Člověk se ve městě nemůže na krok hnout, aby nečuchal ty odporné smrady sobeckých a bezohledných kuřáků, kteří ničí zdraví sobě i svému okolí. Mělo by se to zakázat všude ve veřejných prostorách. Nemají žádné právo tam kouřit. To oni omezují naši svobodu - nekuřáků. Nejhorší je to u vchodů do veřejných budov - škol, divadel, restaurací, atp., kde je chumel kuřáků, kterým se nedá pomalu protlačit. A ještě musíme dýchat ty jejich jedy...

31 Tess Tess | E-mail | 11. ledna 2017 v 16:43 | Reagovat

S tímto článkem tak úplně nesouhlasím, přijde mi to malinko jako diskriminace :) vůbec nesouhlasím s tímto novým výmyslem a to z toho důvodu, že opatření pro nekuřáky nebylo málo. Začalo to tím že v době obědů bylo v restauracích nebo hospodách kde se vaří zakázáno kouřit, protože se nehodí kouřit někomu do jídla, pak se začaly rozdělovat kuřácké a nekuřácké místnosti, a nakonec zakážou kouřit ve všech hospodách :) podle mého názoru když si jde někdo sednout do hospody jako naprostého pajzlu, tak nejde počítat s nějakým luxusem. Navíc ano pro nekuřáky určitě není příjemný kouř a zápach z cigaret ale proč potom nemohou ponechat kuřácké a nekuřácké místnosti to snad nikomu neškodí :) nebo udělat opatření kuřáren, které byly navrhovány ale stát to zamítl :)

32 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 16:45 | Reagovat

Á, tady je krásně vidět, že "poturčenec horší Turka" :-)

33 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 11. ledna 2017 v 18:25 | Reagovat

[29]: A demokracie zase znamená dialog a ústupky z jedné, i z druhé strany. Prvky demokratického rozhodnutí v plošném zákazu opravdu nevidím.

34 Susane S. Susane S. | Web | 11. ledna 2017 v 20:06 | Reagovat

Pojďme zakázat prodej masa, protože vegetariáni si to přejou :D

35 Avilan Avilan | Web | 11. ledna 2017 v 20:49 | Reagovat

[34]: Něco na tom bude :D

36 Eliss04 Eliss04 | 11. ledna 2017 v 21:17 | Reagovat

[14]: Ehm, až na to, že těch nekuřáckých hospod a restaurací ve skutečnosti moc není a nebylo nikdy, takže :D A co že jsou někde nekuřácké salónky, když stejně ten smrad z cigaret do nich naleze, je to humus... Víte, vy s tím strašně naděláte, když tento zákon funguje např. v Anglii a v dalších jiných zemích naprosto skvěle, lidi chodí kouřit ven před ty hospody atd. tak proč to nemůže fungovat v Česku, co? Nebo jste vážně tak moc zabednění?

37 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | Web | 11. ledna 2017 v 21:51 | Reagovat

Terciální kouření jsem neznala, dík!

Já se dlouhá léta těšila, až kouření v restauracích zakážou, ale od té doby co jezdím s kočárkem s Otylem a co chvíli mu někdo k nosu přistrčí zapálenou cigaretu...od té doby bych zakázala kouření na ulici, a ať se radši zavřou do těch restaurací, těm se alespoň dá vyhnout:)

38 Avilan Avilan | Web | 11. ledna 2017 v 22:03 | Reagovat

[36]: A jaký je pak rozdíl v tom, když se nadýcháš kouře v hospodě nebo když projdeš kolem kouřící skupinky? To pak budeme pro změnu argumentovat tím, že nemáme vycházet z domu, když to nechceme čichat? Jednoduše se jedná pouze o další ústupek, aby chvilku nekuřáci dali zase pokoj (jsem nekuřačka mimochodem), ale jak pořád melou o zdraví... Zdraví by nejvíc prospělo, kdyby cigarety a alkohol zakázal stát úplně. Ale už jenom kvůli těm neuvěřitelným prachům, jaké z toho mají, to nikdy neudělají. Takže nějaké přesunutí kuřáků z hospod do ulic toho moc nenadělá :D.

39 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 12. ledna 2017 v 8:03 | Reagovat

Každý zákaz je cesta do pekel. Jestli má stát vskutku uzájem na zdraví občanů, ať místo zákazů motivuje.
Např. nekuřácká hospoda(kavávrna) bude mít menší daně.

40 RaTTvs. RaTTvs. | Web | 12. ledna 2017 v 10:49 | Reagovat

[33]: Krásněs to vystihla. Ovšem došla jsem k opačnýmu závěru. Já je tam vidím. :D Zdraví je ve veřejným zájmu.

41 Lenka Šim. Lenka Šim. | E-mail | Web | 12. ledna 2017 v 12:42 | Reagovat

Jejda, jejda, tys někomu pořádně šlápla na kuří oko!  Já jsem hodně nad tím, cos psala, přemýšlela. A teprve teď jsem se dopřemýšlela k závěru ohledně těch nekuřáckých psychiatrických nemocnic.V tuhle chvíli se mi zdá, že by za 1) měli být podporováni nekuřáci, aby nemuseli případně sdílet společné prostory s kuřáky a za 2) by kuřáci měli mít maximální podporu v odvykání včetně vysvětlení, že si tím mohou zlepšit své základní onemocnění + měli by mít v rámci pobytu v nemocnici nabídku náhradní nikotinové terapie. O jejím užívání by se ale měli rozhodovat dobrovolně. Proč? Zcela z pragmatických důvodů - docela bych se obávala, že striktní zákaz kouření na psychiatrii by mohl pro některé pacienty neúnosně zvýšit práh dostupnosti, prostě by tam nešli. I tak bývá pobyt na psychiatrii stigmatizující a tohle by byla další překážka. Ale tu podporu by mít měli, a to co největší, včetně nabídky NNT zdarma, to by měla být minimálně u této skupiny pacientů samozřejmost. Tolik za mě.

42 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 12. ledna 2017 v 13:23 | Reagovat

[40]: Hm, tak si nepleť demokracii se systémem, který v sobě má prvky totality, něco podobného, co jsme tady měli před revolucí, když už chceš zabíhat do politických rovin.
Zdraví je volba jednotlivce, zakážeme prodávat smažený sračky, zakážeme prodávat sladkosti ve školách, zakážeme prodávat chlast, spokojenost? Nikdo mi nemůže kecat do toho, když si chci střílet piko a chcípnout. A nelez na mě s tim, že kouření smrdí, když chceš čerstvej vzduch, po kterym ti nebude smrdět oblečení a po kterym nechcípneš, tak se odstěhuj za Ural.

[36]: Si děláš prdel? Praha: Zázemí (dřívě kuřácká Vzorkovna, Vzorkovna přesunuta, dnes čistě nekuřácké Zázemí) mimochodem srovnatelný podniku, kde můžeš chlastat až do noci, běžně zavíraj okolo drurhý, Kavárna v Lucerně, ta nahoře, ta historická (dříve kuřácká, mimochodem, krásná prvorepubliková kavárna bez kouře je jako kouřit klukovi, kterej má obřízku, prostě nuda), Dobrá Trafika na Vinohradech, kouří se venku na zahrádce, Dobrá Trafika na Újezdě je napůl kuřácká a nekuřácká and so on, and so on, nemam na to celej den, vážně je to málo? Do nekuřáckých částí naleze smrad? Taky nefňukam, že smrdim po smaženym sýru, kterej se zrovna dělá v kuchyni, nebo po plněných paprikách, po kterých bleju. Tak taky přestaň fňukat, nebo nevylejzej z baráku, aby tě náhodou neposral holub.
Ano, funguje, taky se v Londýně podivej, jakej je po desátý bordel na ulicích před hospodama. A za oceánem to samý, v Montrealu to bylo snad eště horší. Všichni sou vožralý a ječí a neni to většinou malá skupinka lidí, ale celá hospoda a všichni chlast v ruce, takže asi tak. Nenazvala bych to "skvělé fungování", lidé jsou v zemích EU stejně nasraný, jako my tady, ale co maj dělat? Nic, kouří dál.
Cokoliv militantního je cesta do pekel.

43 Eliss04 Eliss04 | 12. ledna 2017 v 15:17 | Reagovat

[42]: No jo všechno Praha atd., a to je ten problém, když bydlíš třeba na druhé straně republiky... Ale no coment... Vy vážně řešíte smažený sýr? :D

[38]: Vlastně nic moc rozdíl, akorát, že ten kouř je horší, když je to v uzavřených prostorách. A jo správně by bylo lepší to zakázat úplně, ale to nikdo neudělá.

44 RaTTvs. RaTTvs. | Web | 12. ledna 2017 v 15:24 | Reagovat

[42]:
Vzhledem k tomu, že třičtvrtiny čechů nekouřej, je logičtější spíše omezovat kouření v hospodách. Pokud bude kouřit 75% čechů, bude logičtější, pokud to bude naopak.

45 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 12. ledna 2017 v 15:27 | Reagovat

[43]: Takže na druhé straně republiky není civilizace a možnost výběru, nebo co? Já si to teda myslela vždycky, ale když mi to takhle otevřeně tvrdíš...

Vy vážně řešíte kouření? Paralela? Hm?

"Zakázat úplně". "Lepší". Aha, tak odtud vítr vane, lidé chtějí totalitu. Ok. Kdy zakážeme internety a pitomý diskuze na nich?

Mimochodem, všem doporučuju skvělou povídku od Pelce "A poslední kouř" ze stejnojmený knížky, kde jsou ještě dvě, stejně perfektní povídky. Vypráví příběh z apokalyptycké blízké budoucnosti, kdy jsou kuřáci pronásledování a lynčováni podobně jako Židé za druhé světové. Placení informátoři, postupné plížení se "všeobecného blaha" na úkor práv člověka. Vím, apokalyptická budoucnost, přílišné zdůrazňování kritiky EU, ale myslím, že zrovna tady Pelc kritizuje to, co je skutečně kritiky hodné... Vážně všem vřele doporučuju, máte to přečtený za 3/4 hodinky.
Je dobře, že to nikdo neudělá, pokud by udělal, znamenalo by to, že v naší společnosti raší opět velmi, velmi shnilé sémě totality.

46 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 12. ledna 2017 v 15:29 | Reagovat

[44]: Jak tyhle statistiky souvisí se svobodou podnikání? Když 80% Čechů žere maso, zakážeme provozovat veganské restaurace? Je to taky "logičtější"?

47 RaTTvs. RaTTvs. | Web | 13. ledna 2017 v 16:04 | Reagovat

[46]: A jak souvisí nežraní masa s kouřením? :D Tím, že nežereš maso nikomu v okolí zdravotně neuškodíš.

48 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 14. ledna 2017 v 13:47 | Reagovat

[47]: Používám tvůj argumentační faul. Neodpovídáš mi na otázku, jak tyhle statistiky souvisí se svobodou podnikání.
Zakážeme používání aut, protože výpary na ulici musí dýchat i ti, kteří autem nejezdí a místo toho používají koňský povoz? Zakážeme vypouštění zapáchajících a zdraví škodlivých látek z chemiček do okolí (ehm ehm, zdravím karlovarsko), protože to musí dýchat i ti, kteří tam nepracují a je jim to nepříjemné?

49 BenyI BenyI | E-mail | 16. ledna 2017 v 16:25 | Reagovat

I found this page on 13th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it's not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Simply search for:  pandatsor's tools

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.